Powody, dla których media społecznościowe są tak ważne dla biznesu

Obecnie większość ludzi aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Głównym powodem, dla którego firmy powinny korzystać z sieci społecznościowych, jest ogromny zasięg. Nowe social media oferują niezliczone możliwości dla przedsiębiorstw. Czy to w kawiarni, poczekalni, czy w drodze do pracy – ludzie prawie cały czas mają w ręku smartfony. Media społecznościowe są ich stałym towarzyszem i właśnie z tego należy skorzystać. Social media co to jest i dlaczego media społecznościowe są tak ważne dla firm?

Możliwości reklamowe – jak działać w social media?

Prawie każda firma zajmuje się obecnie tematem mediów społecznościowych. Możliwości reklamowe są ważną częścią nowoczesnego marketingu mix. Czy to Twitter, Facebook czy Instagram – istnieje wiele dobrych powodów, dla których firmy powinny być reprezentowane w sieciach społecznościowych. Różne platformy są idealne do wymiany pomysłów z klientami i zainteresowanymi stronami oraz do prezentacji własnych produktów. Potencjał udanej reklamy jest ogromny. Można korzystać z sieci społecznościowych, aby zwiększyć swój zasięg, skuteczniej informować klientów i korzystać z możliwości pozyskiwania nowych klientów.

Zalety marketingu w mediach społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych pomaga firmom budować społeczność klientów i potencjalnych klientów. W porównaniu z reklamą online w Google AdWords reklama w sieciach społecznościowych może być bardziej zrównoważona. Nawet niewielka i dobrze zaplanowana kampania na Facebooku może oznaczać kilkuset nowych fanów.
Nowe produkty można prezentować regularnie – a nie raz. Klasyczna kampania Google AdWords prowadzi do krótkoterminowego wzrostu liczby odwiedzających, ale długoterminowa skuteczność jest często niższa.
Warto skorzystać z możliwości i zbudować społeczność — zadowoleni klienci będą nie tylko ponownie kupowć produkty, ale również polecać produkty znajomym.

Social media integrują liczne narzędzia statystyczne, które pomagają analizować kampanie reklamowe. Na pierwszy rzut oka widać ile fanów zostało dodanych w określonym czasie, który produkt jest najbardziej lubiany, które posty osiągają największy zasięg.
W ten sposób można ocenić sukces kampanii i dowiedzieć się więcej o popularności własnych produktów.

Możliwości komunikacyjne platform mediów społecznościowych można doskonale wykorzystać do obsługi klienta.

Rekomendacje i udostępniane treści rozprzestrzeniają się automatycznie, jest to idealne dla wszystkich reklamodawców.

Użytkownicy mediów społecznościowych lubią udostępniać cytaty, zdjęcia i filmy. Dzięki odpowiedniej reklamie można stworzyć efekt marketingu wirusowego.

Media społecznościowe a rynek pracy

Brak wykwalifikowanych pracowników stawia wiele firm przed wyzwaniami. Należy się bronić przed konkurencją. Pomóc w tym może dobry wizerunek i obecność w mediach społecznościowych. Z portali społecznościowych korzystają nie tylko potencjalni klienci, ale także potencjalni nowi pracownicy, dlatego publikowanie ogłoszeń o pracę na platformach jest dobrym pomysłem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *