Strona główna
Internet
Tutaj jesteś

Co trzeba wiedzieć, by tworzyć filmy na YouTube?

10 października 2019

Jednym z najważniejszych aspektów związanych z utrzymaniem dobrze prosperującej kariery na YouTube jest zrozumienie mechanizmu, na zasadzie którego funkcjonują na platformie standardy społeczności. Są one zmorą większości niepokornych twórców, którzy niezupełnie potrafią zrozumieć, że platforma

Google nie służy do tego, by płacić im pieniądze stricte za wyświetlenia. Wręcz przeciwnie – niejednokrotnie okazuje się, że niszowy, ale wpisujący się w standardy twórca może zarabiać porównywalnie do twórcy o wielokrotnie większych zasięgach, który jednak ma problemy ze zrozumieniem, czego YouTube od niego oczekuje.

Praca na YouTube

Praca w ramach YouTube stanowi coś w rodzaju specyficznego barteru – platforma podzieli się z nami przychodami z reklam, ale żeby móc to zrobić, potrzebuje przede wszystkim możliwości wyświetlania tych reklam przed naszymi filmami.

Z biegiem lat okazało się natomiast, że reklamodawcy jak najbardziej dostrzegają różnicę pomiędzy reklamą ich produktu wyświetloną przed filmem twórcy, tworzącego filmy wpisujące się w standardy, a reklamą wyświetloną przed filmem twórcy wulgarnego i kontrowersyjnego.

Jeśli chcemy zarabiać, musimy nauczyć się sztuki kompromisu, zwłaszcza jeśli nasza osobowość opiera się przede wszystkim na nieco prowokującym i wulgarnym stylu bycia. Standardy społeczności zakładają, że filmy przez nas produkowane powinny być bezpieczne dla wszystkich grup wiekowych – nie można zatem używać wyjątkowo ciężkich przekleństw.

Pod uwagę brany jest również merytoryczny aspekt filmów – platforma nie ukrywa bowiem, że funkcjonuje w jej ramach lista tematów, które nie są mile widziane.

Tematyka kanału – czy na wszystkim można zarobić?

Szczególny problem mają twórcy tworzący wszelkiego rodzaju materiały o polityce – zwłaszcza ci z prawej strony mają bardzo często zabierane przychody z reklam, ponieważ ich materiałom YouTube przykleja łatkę nienawistnych. Czasami sprawiedliwie, czasami nie – na pewno warto jest zatem ograniczyć swoją ekspresyjność i radykalność.

Odebranie dochodów to jedno, ale platforma potrafi w niektórych przypadkach nawet usunąć kanał twórcy, jeśli jego filmy zakręcą się wokół tematów takich jak ciężkie narkotyki czy szeroko pojęte zachowania seksualne.


Najlepiej wyceniany i jednocześnie najbardziej sprzyjający promowaniu przez YouTube kontent zakłada, że sceny przedstawione w filmie są kompletnie family-friendly, poruszające lekkie, miłe dla ucha i oka tematy. Techniczne aspekty tworzenia filmów również nie powinny być lekceważone. Największe sukcesy święcą na platformie ci twórcy, których materiały są zmontowane w sposób dynamiczny i niezwykle angażujący emocjonalnie – ci zarabiający najlepiej niejednokrotnie zatrudniają sobie cały sztab ludzi odpowiedzialnych za montowanie produkcji klatka po klatce.

Osoby początkujące powinny zadbać o jakość dźwięku w filmie – obraz o gorszej jakości nie jest jakoś wybitnie zniechęcający dla widza, ale wszelkiego rodzaju trzaski, szumy, zakłócenia i głos, który cichnie i pogłaśnia się na zmianę jest już nie do zniesienia. Zakup solidnej kamery jest zatem wskazany, ale zakup dobrego mikrofonu jest już bezwzględnie obowiązkowy.

Redakcja kultura20.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Transport z Chin - jaką metodę wybrać?
Sposób na masową wysyłkę newslettera

Jesteś zainteresowany reklamą?