Dlaczego warto zamienić mąkę pszenną na migdałową?

Mąka migdałowa powstaje ze zmielonych na puch blanszowanych migdałów nieprażonych. Jeszcze kilka lat temu mało kto o niej słyszał, a dziś jest jedną z częściej wykorzystywanych zamienników mąki pszennej. Z jej wykorzystaniem można przygotować wiele aromatycznych dań zarówno na słodko, jak i na słono. To, co wyróżnia tę mąkę na tle innych, to bardzo niska zawartość węglowodanów. Jakie jeszcze właściwości posiada mąka z migdałów i kto szczególnie powinien ją wykorzystywać w swoich posiłkach?

Właściwości mąki migdałowej

Mąka migdałowa swoją popularność zyskała przede wszystkim dzięki osobom na diecie ketogenicznej. Ta wyklucza spożywanie wszystkich produktów bazujących na mące, które są podstawą prawie każdego jadłospisu. Mąka migdałowa dzięki bardzo niskiemu indeksowi glikemicznemu oraz minimalnej zawartości węglowodanów, z powodzeniem zastępuje inne popularne mąki. W 100 gramach posiada 607 kalorii, co czyni ją produktem wysoko odżywczym i sycącym. Mąka migdałowa, jak sama nazwa wskazuje, zrobiona jest ze zmielonych migdałów, które są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych. Z tego powodu w 100 gramach mąki znajduje się prawie 55 gramów zdrowego tłuszczu. Mąka migdałowa posiada aż 22 gramów białka oraz 7 gramów błonnika. Ponadto to dobre źródło żelaza, potasu, wapnia oraz witamin z grupy B. To wszystko sprawia, że jest znacznie zdrowszą alternatywą dla białej mąki pszennej.

Dla kogo polecana jest mąka migdałowa?

Mąka migdałowa powinna znaleźć się w każdej kuchni, gdyż umożliwia przygotowanie wielu potraw i jest niezwykle smaczna. Szczególnie rekomendowana jest w diecie ketogenicznej, która polega na ograniczeniu spożywania węglowodanów. Powinny po nią sięgać również osoby stosujące dietę o niskim indeksie glikemicznym, w tym diabetycy. Mąka migdałowa nie ma glutenu, więc z powodzeniem może być używana przez osoby z alergią pokarmową. 

Wykorzystanie mąki migdałowej

Mąka migdałowa stanowi doskonały zamiennik klasycznych mąk, które goszczą w naszych kuchniach. Można z niej przygotować doskonałe posiłki na słodko, jak i na słono. Różnica między mąką z migdałów a mąką pszenną polega na tym, że przygotowywane ciasta nie są aż tak puszyste. Z jej wykorzystaniem można zrobić domowe biszkopty, naleśniki, gofry czy racuszki. To także doskonała baza do bezglutenowego pieczywa o niskiej zawartości węglowodanów. Sprawdzi się również do zagęszczania sosów i zup oraz jako panierka do mięs. Nie trzeba poddawać jej obróbce cieplnej, więc można dodawać ją do posiłków na zimno. Jej niezwykły aromat i cenne właściwości zdrowotne wpłyną pozytywnie na smak posiłków niewymagających gotowania, na przykład odżywczych owocowych smoothie lub owsianek. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *