INA_M.Gallet_copyright Francois Daburon_2241 kopia.jpg

Mathieu Gallet

Przewodniczący i prezes zarządu francuskiego Narodowego Instytutu Audiowizualnego (Institut National de l’Audiovisuel – Ina) i przewodniczący organizacji Permanent Conference of the Mediterranean Audiovisual Operators (COPEAM), zrzeszającej reprezentantów świata mediów audiowizualnych z 25 krajów regionu śródziemnomorskiego. Mathieu Gallet jest absolwentem Instytutu Nauk Politycznych w Bordeaux oraz podyplomowych studiów ekonomicznej analizy decyzji publicznych na Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne. Pracował w Erato Disques, wytwórni płytowej należącej do Warner Music Group, a potem – z Pathé International i Canal + Group (2001–2006). W 2006 rozpoczął pracę we Francuskim Ministerstwie Przemysłu jako konsultant ds. emisji i nowych technologii. W 2007 dołączył do Ministerstwa Kultury i Komunikacji, gdzie pełnił funkcję specjalistycznego doradcy ds. emisji i mediów. Przez kolejne dwa lata pracował przede wszystkim nad reformą regulującą obecność reklam we francuskiej telewizji państwowej, reorganizacją emisji zagranicznych oraz modernizacją finansowania francuskich produkcji telewizyjnych.  W czerwcu 2009 objął stanowisko zastępcy dyrektora w Biurze Ministra Kultury i Komunikacji, Frédérica Mitterranda. Od 26 maja 2010 szefuje Ina i COPEAM.

gornikkopia.jpg

 Jakub Górnik

Współtwórca magazynu kulturalnego dwutygodnik.com, w którym odpowiedzialny jest za strategię i technologię. Założyciel firmy Simple Solutions specjalizującej się w doradztwie strategicznym dla przedsięwzięć technologicznych. Od 2011 roku związany z Grupą Orange, w której m.in. jako szef Biura Zarządzania Programem UEFA Euro 2012 nadzorował organizację turnieju w Polsce.

Jakub Górnik poprowadzi warsztaty Projekt Produkt.

rui-guerra kopia.jpg

Rui Guerra

Zajmuje się otwartą kulturą, badając społeczności krytycznym okiem. Wykładowca Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Hadze i współzałożyciel INTK – interdyscyplinarnej grupy składającej się z artystów, projektantów i programistów, badającej i tworzącej krytyczne interwencje w sferze sztuki, technologii i społeczeństwa. Jako krytyczny promotor otwartej kultury, Rui Guerra opracowuje modele, zasady samoorganizacji i strategie przenoszenia kultury do sieci – i wyjaśnia, co zrobić z kulturą, gdy już znajdzie się online. W swojej pracy kwestionuje i podważa normy i hierarchię wielkich instytucji kultury, twierdząc, że nadszedł czas, by ekonomiczne i polityczne znaczenie kultury cyfrowej znalazło odzwierciedlenie w polityce państwowej.

INTK regularnie współpracuje z organizacjami kulturalnymi w celu tworzenia kompleksowych strategii online obejmujących takie aspekty jak: zawartość, kontekst, modele biznesowe, tożsamość, interaktywność, społeczności i oprogramowanie open source. Projekty INTK zdobyły nominacje i liczne nagrody, w tym pierwsze miejsce w konkursie “Art 2.0: the art of exhibiting art online”, ogłoszonym w 2011 r. przez Vocento/ARCOmadrid, oraz nagrody “Best cultural website of Asturias” i “Museum Professional” na konferencji Museums and the Web 2012.

Rui Guerra da wykład otwarcia, a także weźmie udział w dyskusji panelowej "Digitalizacja i co dalej?" 

halawa-kopia.png

Mateusz Halawa

Badacz mediów i kultury popularnej. Autor książki "Życie codzienne z telewizorem" (2006) i współautor książki "Youth and Media: New Media and Cultural Participation" (2013). Prowadził zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i Parsons The New School for Design. Jest doktorantem antropologii w The New School for Social Research w Nowym Jorku. 

Mateusz Halawa weźmie udział w dyskusji panelowej "Digitalizacja i co dalej?"

hnatiuk kopia.jpg

Mikołaj Hnatiuk

Programujący socjolog. Zajmuje się pozyskiwaniem i analizą danych, tworzeniem oprogramowania analitycznego, statystycznego oraz przetwarzaniem i wizualizacją danych. Wspiera ideę wolnego oprogramowania nie tylko używając go na co dzień, ale i angażując się w jego rozwój. Prowadzi działalność edukacyjną w ramach CoderDojo w Warszawie. 

Mikołaj Hnatiuk poprowadzi trzydniowe warsztaty programowania dla dzieci.

IwonaKurz kopia.jpg

Iwona Kurz

Wykłada w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie kieruje Zakładem Filmu i Kultury Wizualnej. Zajmuje się historią nowoczesnej kultury polskiej w perspektywie obrazu, antropologią kultury wizualnej oraz problematyką ciała i gender. Autorka książki "Twarze w tłumie" (2005, Nominacja do Nagrody Nike, Nagroda im. Michałka za najlepszą książkę filmoznawczą), współautorka "Obyczajów polskich. Wiek XX w krótkich hasłach" (2008), redaktorka antologii "Film i historia" (2008) oraz numeru Kultury Współczesnej poświęconego archiwom (2011). Współredaktorka podręczników akademickich "Antropologia ciała" (2008) oraz "Antropologia kultury wizualnej" (2012). Redaktorka pisma Widok. Stale publikuje w Dialogu, Kinie i na dwutygodnik.com.

Iwona Kurz weźmie udział w dyskusji panelowej "Digitalizacja i co dalej?"

WitFlow_Iga Moscichowska_2013 kopia.jpg

 Iga Mościchowska

Projektant user experience i współwłaściciel wrocławskiego studia ux & usability – WitFlow. Specjalizuje się w projektowaniu rozbudowanych aplikacji biznesowych, współtworzeniu koncepcji produktowych i projektowaniu interfejsów mobilnych. Dumna z realizacji nie tylko dla korporacji takich jak eBay Classifieds, Vattenfall czy KGHM Polska Miedź, ale także innowacyjnych startupów. Pracuje zarówno z klientami zagranicznymi, jak i polskimi. Uwielbia zarażać innych swoją pasją do user experience. Od kilku lat szkoli działy IT różnych firm w temacie tworzenia użytecznego oprogramowania – w tym celu odwiedziła nawet Portugalię. Działa na rzecz aktywizacji lokalnego środowiska UX (inicjatywy Warsztaty UX czy UX Wrocław). Wykłada na uczelniach: AGH i SWPS. Współtworzy też bloga uxbite.com.

Iga Mościchowska poprowadzi warsztaty Jak nie stracić użytkowników – zadbaj o pozytywne emocje w serwisie kulturalnym.

Instituut-Beeld-en-Geluid-directeur-Jan-Muller-Babet-Hogervorst-300 kopia.jpg
Jan Müller

Ekspert ds. mediów cyfrowych, dyrektor holenderskiego Instytutu Wizji i Fonii (Institute for Sound and Vision – Beeld en Geluid), przewodniczący europejskiego centrum kompetencji – Fundacji Presto Centre od 2011 roku i Międzynarodowej Federacji Archiwów Telewizyjnych FIAT IFTA od 2012 roku. Jan Müller studiował ekonomię i marketing m.in. w Wyższej Szkole Biznesu HES w Amsterdamie. Od roku 1997 holenderski Instytut zdigitalizował ponad 700 tys. godzin nagrań radiowych i telewizyjnych oraz 2 mln fotografii. Ponadto archiwizacyjna działalność Sound nad Vision rozwijana jest w ramach programu wieloletniego Images for the Future, w którym udział bierze kilka podmiotów, a wśród nich EYE Film Institute. Sound and Vision jest pionierem w dziedzinie innowacyjnych i otwartych metod udostępniania radiowo-telewizyjnego dziedzictwa w sieci. Natomiast muzeum Media Experience w siedzibie mieszczącej się w Hilversum pod Amsterdamem odwiedza ponad 200 000 osób rocznie. Jan Müller zarządza Instytutem Sound and Vision od 2009 roku. Wcześniej przez siedem lat prowadził Saatchi & Saatchi Netherlands.

Giulia_804 kopia.jpg

Giulia Palladini

Kuratorka i badaczka sztuk performatywnych, stypendystka Fundacji im. Aleksandra von Humboldta na Uniwersytecie Erfurckim. Współkierowniczka międzynarodowego projektu w dziedzinie badań nad sztuką performatywną Affective Archives (Vercelli, 2010) oraz serii wykładów, pt. "Living Rooms" (L’Aquila, 2011). Ma na koncie publikacje w kilku międzynarodowych czasopismach naukowych z dziedziny badań nad sztuką performatywną i współczesną. Jej pierwsza praca monograficzna, "The Scene of Foreplay: Theatre, Labor, and Leisure in 1960s New York" ("Scena gry wstępnej: teatr, praca i czas wolny w Nowym Jorku lat 60.") ukaże się wkrótce nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Michigan. W swoich badaniach zajmuje się performansem, pracą i czasem wolnym, a także archiwami i obiegiem afektów poprzez praktykę artystyczną.

Giulia Palladini weźmie udział w dyskusji panelowej "Digitalizacja i co dalej?" 

Weronika_Rochacka_kwadrat kopia.jpg

Weronika Rochacka

Niezależny konsultant w zakresie budowania strategii, zarządzania designem, projektowania usług oraz edukacji projektowej. Realizuje projekty zarówno dla firm komercyjnych, jak i organizacji sektora publicznego. Doświadczenie zawodowe zdobyła w brytyjskim Design Council w Londynie, wiodącym ośrodku promocji design thinking oraz efektywnego zarządzania designem na świecie. Współtworzyła tam m.in. projekty związane z edukacją szkolną i uniwersytecką, jak również upowszechnianiem wiedzy o designie wśród brytyjskich przedsiębiorstw, centrów nauki i technologii oraz organizacji sektora publicznego. Regularnie bierze udział w konferencjach, prowadzi warsztaty oraz panele dyskusyjne. Członkini Rady Programowej Łódź Design Festival oraz Zamku Cieszyn. Współpracuje m.in. z Urzędem Patentowym RP, zespołem “Design Silesia” Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, z Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach w ramach kursu service design oraz Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie współtworzy kurs design management. Jest autorką publikacji dotyczących projektowania i zarządzania designem. Publikuje m.in. w 2+3D, FUTU oraz Magazynie Innowacyjnej Wielkopolski innnowacje&design_pl.

Weronika Rochacka poprowadzi warsztaty Siłami własnymi czy agencji?

Instituut-Beeld-en-Geluid-Tom-de-Smet-Babet-Hogervorst-129 kopia.jpg

Tom de Smet

Szef departamentu kolekcji i katalogowania oraz członek zarządu holenderskiego Instytutu Sound and Vision od 2010 roku. Dotąd pracował przy różnorodnych projektach i organizacjach filmowych w kraju, jak również na poziomie międzynarodowym, między innymi dla Haghefilm w Amsterdamie i dla Festiwalu Filmów Niemych we włoskim Pordeone. W latach 2008-2010 Tom de Smet zajmował stanowisko kierownika projektu przy digitalizacji materiałów filmowych i nagrań audio w ramach największego dotychczas w Europie audiowizualnego programu digitalizacji w Holandii Images for the Future. Tom de Smet odpowiedzialny jest w Instytucie Sound and Vision za procesy pozyskiwania nowych kolekcji, jak również zbiorów archiwalnych i katalogowania wszelkich produkcji wykonanych przez publicznych nadawców holenderskich, a także w ramach szerszej domeny audiowizualnej i przemysłu kreatywnego w Holandii.

AgaSzostek kopia.jpg

Agnieszka Szóstek

Łączy dwie pasje zawodowe: pracuje jako wykładowca projektowania User Experience w poznańskiej School of Form oraz pomaga firmom wdrażać podejście zorientowane na użytkownika w projektowaniu usług i produktów, a także budowaniu organizacji i kultury firmy. Ponadto jest współzałożycielką i przewodniczącą Polskiego Stowarzyszenia Specjalistów UX i Użyteczności: CHI Polska. Z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem zagranicznym, pracowała dla takich firm jak: Philips, Océ Technologies, Google, Agfa Healthcare, Banksys, SmartSigns i Intelligent Lighting Institute. W 2005 roku rozpoczęła studia doktoranckie na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Politechniki w Eindhoven w Holandii, gdzie obroniła doktorat w 2009 roku. W tej chwili współpracuje między innymi z takimi firmami jak Play (ponad 30 wspólnie zrealizowanych projektów), Samsung i Allegro oraz z różnymi instytucjami publicznymi, prowadząc projekty i szkolenia w zakresie Service Design. Jest także autorem i współautorem programów studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych dla ASP w Katowicach, ASP w Warszawie oraz School of Form w Poznaniu. Jej marzeniem jest zbudowanie miejsca w Polsce, gdzie będzie można prowadzić badania w dziedzinie Design Research; badania, które będą łączyć potrzeby biznesowe oparte o przyszłościowe rozwiązania zorientowane na użytkownika z najwyższej klasy nauką i technologią.

Agnieszka Szóstek poprowadzi wykład Muzeum to nie mauzoleum, czyli jak projektować user experience dla propagowania kultury, poprzedzający warsztaty.

Jean-Luc Vernhet kopia.jpg
Jean-Luc Vernhet

Dyrektor operacyjny w departamencie mediów i udostępniania Ina od 2011 roku, gdzie pracuje od 2000 roku, wcześniej jako dyrektor ds. marketingu i sprzedaży. W latach 1997-2000 pracował w firmie EBP Informatique. Natomiast w latach 1990-1997 kierował firmą Thorntons France po tym, jak pełnił stanowisko menadżera w Rowntree Mackintosh (dzisiaj Nestlé). Jean-Luc Vernhet ukończył CESLA - wiodącą uczelnię w zakresie nauk informatycznych i komunikacji przy Uniwersytecie Paris Sorbonne oraz studiował we francuskim Instytucie Multi-Medias.

Na konferencji Kultura 2.0 jako ekspert z Ina, Jean-Luc Vernhet przedstawi innowacyjny serwis multimedialny www.inamediapro.com – cyfrową bibliotekę audiowizualną oferującą producentom sprzedaż spośród 850 000 godzin programów (500 000 godzin materiałów telewizyjnych i 350 000 godzin radiowych) dostępnych online.